Emne: Nyhedsbrev fra den nye bestyrelse
Kære alle
I sidste uge samledes den nye bestyrelse, der blev valgt til generalforsamlingen, til det første møde, hvor vi kom i gang med det spændende arbejde med at drive klubben videre. Kort fortalt ønsker vi at videreføre den gamle bestyrelses gode arbejde, og samtidig vil vi – sammen med jer – arbejde for, at det bliver endnu sjovere og bedre at være en del af klubben på tværs af hold, køn og alder.
For at I også kan få indsigt i, hvad vi arbejder med, får I her et nyhedsbrev, der kort skitserer de vigtigste fokusområder for den nye bestyrelse lige nu. Vi vil fremover sende lignende nyhedsbreve ud, så I løbende kan følge med, og vi hører meget gerne fra jer, hvis I har input til nyhedsbrevet eller til den daglige drift af klubben.
Hvem er vi? Den nye bestyrelse består af seks aktive forældre med børn på mange hold i klubben:
Nanna, mor til Frida (U11)
Henning, far til Gustav (U17)
Trine, mor til Julius (U14), Alvin (U11), Willum (U7) og Elin (U5)
Christine, mor til Mads Emil (U14) og Andreas (U12)
Mads, far til Elias (U15) og Isak (U7)
Louise, mor til Gustav (U14) og Jakob (U11) (formand)
Her i starten holder bestyrelsen møde hver 14. dag, da der er mange nye ting, vi skal sætte os ind i, og da vi skal have planen for næste sæson på plads.
Et vigtigt fokusområde bliver at sikre den sportslige forankring mellem klubbens sportslige målsætninger og klubbens hold. Vi forventer at inddrage relevante trænere og spillere i dette arbejde, så arbejdet bliver bredt forankret på tværs af hold og alder.
Ny kasserer i klubben er Tue Leth, der spiller på klubbens herrehold – stor tak til Tue for at stille op!
Holdinddeling næste år
Ud over herre- og dameholdet, træner klubbens ungdomshold som udgangspunkt i de ungdomsårgange, som Danmarks Basketball Forbund har fastsat. Det betyder følgende inddeling for ungdomsholdene i den kommende sæson - dog kan der være enkelte afvigelser, som træner og holdleder i så fald vil orientere om:
Hold | Årgange |
U7 Mix | 2013 og yngre |
U9 Mix | 2011 og 2012 |
U11 piger og U11 drenge | 2009 og 2010 |
U13 piger og U13 drenge | 2007 og 2008 |
U15 piger og U15 drenge | 2005 og 2006 |
U17 piger og U17 drenge | 2003 og 2004 |
U19 herrer | 2001 og 2002 |
Trænersituation Den primære opgave lige nu er at få løst trænerkabalen for næste sæson. Bestyrelsen vil være i dialog med de enkelte trænere omkring deres tanker og ønsker. Lige nu mangler vi 1-2 trænere i klubben, for at kabalen kan gå op. Vi kan derfor endnu ikke melde trænerbesætningen for de enkelte hold ud for den kommende sæson. Har du selv lyst, og har du de nødvendige forudsætninger for at være træner, eller kender du en, som har, så tag endelig blot fat i os på bestyrelse@virum-basket.dk eller giv en af os et ring.
Haltider
Vi i dialog med kommunen om næste sæsons haltider. Haltid er desværre en meget knap ressource i kommunen, og vi er mange foreninger, som kæmper om haltiderne. Kommunen har meddelt os, at de forventer at skære i vores haltid til næste sæson, hvilket vi selvfølgelig mener, er helt uacceptabelt, hvis vi skal kunne indfri klubbens sportslige ambitioner. Vi kæmper derfor videre med kommunen og dokumenterer vores behov, og vi håber, at vi kan overbevise kommunen om, at vi i det mindste skal beholde samme mængde haltid som i denne sæson.
Øvrige emner der arbejdes med:
Årshjul
Vi har påbegyndt arbejdet med et årshjul for klubben, så vi alle har en idé om, hvornår de forskellige større klubaktiviteter ligger. Det kunne være sommer- og julearrangementet, generalforsamling, camps, trænermøder samt klubture til turneringer.
Sommerafslutning
Årets sommerafslutning vil finde sted søndag 23. juni fra kl. 10-16. Så sæt derfor allerede nu stort kryds i kalenderen. Invitation og program for sommerafslutningen vil blive udsendt, når vi kommer lidt tættere på, men vi kan godt afsløre, at det bliver sjovt og naturligvis med masser af basket.
Camp i sommerferien
Hvis der skulle være et par frivillige forældre til børn i alderen 9-15 år, der har lyst til at hjælpe med at arrangere og afvikle en camp i uge 32, så har vi både hal og træner til rådighed – skriv til bestyrelse@virum-basket.dk hvis du har mulighed for at hjælpe.
Kickoff med træningsweekend
Klubben afholdt i starten af denne sæson med stor succes et kickoff-møde, hvor både spillere og forældre var inviteret med, og hvor klubbens hold blev præsenteret og planerne for sæsonen blev drøftet. Dette vil vi gerne gentage, og vi melder en dato ud for dette, når vi kommer lidt nærmere sommerferien. Samtidig kigger vi på muligheden for at afholde en kickoff-træningsweekend (fra lørdag morgen til søndag eftermiddag) for klubbens ungdomshold, så vi kan få sparket sæsonen i gang med masser af basket og samvær på tværs. Vi er derfor ved at se på mulighederne for det og melder naturligvis hurtigst muligt ud med datoer mv., såfremt det kan lade sig gøre.
Inddragelse af frivillige
Det er dejligt at være i en klub med masser af aktiviteter og sammenhold. Vores børn trives og glæder sig til at komme til træning med vennerne og har nogle fantastiske oplevelser. Vores trænere gør et fantastisk arbejde, for at dette kan ske, MEN de kan ikke gøre det alene. Bestyrelsens hænder er heller ikke nok, så derfor har vi brug for frivillige forældre til at hjælpe - ikke kun på de enkelte hold, mens også til de tværgående aktiviteter og generelt til at gøre klubben til en endnu sejere klub.
Vi har derfor brug for dig, kære forælder :o) Vi har alle travlt i hverdagen, og det er helt ok, at man kun har mulighed for at hjælpe på ad hoc basis. Al hjælp er velkommen. Fx kan man hjælpe bare nogle timer til et sommer- eller julearrangement, være til stede en halv dag under en camp, hvor ens barn alligevel er med, bage en kage, hjælpe med at sætte stole op, bruge ens netværk og/eller kompetencer til at få sponsorer, tage nogle fede billeder af klubbens hold, designe klubplakater, etc. Kun fantasien sætter grænser, og der er så mange talenter blandt både børn og forældre i klubben, så lad os hjælpe hinanden.
Har du lyst til at hjælpe, så tag endelig fat i os!
Ses vi på søndag? Sidst men ikke mindst: Virums dygtige herrehold er kommet i slutspillet i 1. division og spiler hjemmekamp mod Viby på søndag 5. maj kl. 14.00 i Virumhallen. Kom ned i hallen og bak holdet op – og se en masse lækkert basket!
Mange baskethilsner
Bestyrelsen